Fyra dagar i ett inlägg

/ Lucifer
Har inte skrivit något på ett par dagar nu, så jag sammanfattar mig lite kort.
I onsdags och torsdags var jag ute och promenerade två långa rundor med Zanta, det var inga problem även om hon var något seg.
 
Igår blev det en körtur i skogen för Luci's del. Var länge sedan vi körde där nu, det har varit så hemskt mycket flygfän. Vi slapp dem idag dock, de verkade ha gått och lagt sig. Körde förbi fotbollsplanen där det var match/träning och trots massa högljudda skrik och vrål var Luci jätteduktig och det var inga problem att gå förbi. Däremot stod det en moppe på vägen och den var hur läskig som helst! I helhet var det dock en härlig tur, kul att komma ut i skogen igen tyckte både jag och hästen.
 
Idag blev det lite av varje. Började med att köra Luci i paddocken, det gick bra men han är så osmidig, haha. Körde sedan en tur på vägen och inte heller det var några problem. Han var jätteduktig med kossorna och kunde till och med trava intill staketet när korna sprang i hagen! 
Dock var han något ömfotad och ville inte riktigt fram när vi körde på en aning grusigare väg, men det är förståeligt. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: