Äventyr

/ Lucifer
Har äventyrat med båda hästarna idag!
Bestämde mig för att köra en väg som vi aldrig kört tidigare (har dock åkt förbi där med bilen, så visste att det gick att komma fram), men för att komma dit var vi tvungna att skritta en bit på en större bilväg. Zanta var jätteduktig, trots att vi mötte säkert fem traktorer sammanlagt. Ett par gånger blev hon väldigt hetsig och ville hoppa ut i diket, men så snart de kört förbi lugnade hon sig igen. Det var annars en bra väg som vi kommer fortsätta använda i framtiden.
 
Tömkörde sedan Lucifer en sväng och det var inga konstigheter. Han var jätteduktig när vi gick förbi korna idag dessutom, han höll allt ett vaksamt öga på dem hela tiden men det var inte så att han stannade eller konstrade. 
Väl hemma igen bytte jag ut tränset och tömmarna mot grimma och grimskaft, och spände honom för flakvagnen. Det var inga som helst problem för superponnyn att dra den när jag gick bredvid, men jag vågar ännu inte köra honom med den med tanke på att han fortfarande inte är helt hundra med rockarden. 
Han hoppade till någon gång när skaklarna gick emot honom och det var lite konstigt när vagnen lät när vi travade, men annars var det inget! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: