Körtur och trasig sele

/ Lucifer
Det blev en enkel körtur med Zanten igår och jag har inte mycket att säga om det, hon var pigg och framåt.
 
Idag har det hänt saker däremot. Fick med mig brorsan ut och vi skulle köra Zanta med flakvagnen. Även Lucifer fick hänga med som handhäst. Allt gick bra till att börja med, hästarna knatade på och såg ut att tycka det var kul. Men när vi sedan skulle köra uppför en backe så ser jag hur bröstan har lossnat på ena sidan! Vet inte när det hände precis, men jag antar att det kan ha varit i backen. Ingenting speciellt hände, Zanta reagerade inte, men vi kunde ju inte precis fortsätta köra med en trasig sele. Ställde av vagnen i kanten av vägen (det kör sällan bilar där, som tur är) och så gick vi hem. Olle red Luci i grimma och grimskaft, och det gick super! Luci såg ut att tycka det var superkul.
Får se vad vi hittar på de närmsta dagarna nu när vi inte har någon sele, det blir säkert lite promenader och sånt. Hästarna tycker nog det är skönt att få en paus från körningen också.
 
Zanta i måndags.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: