Glad häst för en gångs skull

/ Lucifer
Körde Zanta på vallen idag, och hon var väldigt taggad! Så fort vi körde upp mot vallen ville hon öka.
Vi gjorde iprincip samma saker som förra gången vi körde där, volter, övergångar, o.s.v. Hon var väldigt sammarbetsvillig och känslig för alla hjälper. 
Till nästa gång hade jag faktiskt tänkt träna in ett dressyrprogram så att vi kan köra det!
 
Därefter gick jag en promenad med Lucifer, förbi Härenekyrkan. Vi tränade på att gå löst (han hade dock grimman på sig och grimskaftet runt halsen för säkerhetsskull), vilket till en början inte gick så bra. Jag har vart lite upprörd hela dagen så jag var ganska lättirriterad, samtidigt som jag var ganska tveksam på Lucifer. Så jag gav ut helt fel signaler och då blev han också osäker på vad han skulle göra (han stannade och ville inte följa med m.m.). Jag ledde honom då en bra bit, tills jag kände att jag kunde fokusera. Därefter gick det jättebra, han höll sig vid min sida, travade när jag "travade", saktade in när jag saktade in o.s.v. När vi gick på gräsvägen ville han gärna äta, men det räckte med att jag sa till honom eller hötte lite med fingret så traskade han på igen. Duktiga killen!
 
Zanta och Gosan i vintras.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: