Köttbullar med ben

/ Lucifer
Tänkte som sagt köra Lucifer på vallen idag, vilket vi gjorde. Han kändes dock otroligt hård i munnen och ville inte lyssna på "tygeltagen". Vet inte om det är för att han inte trivs med bettet, eller för att han helt enkelt är ovan. 
Vi höll på en stund, gjorde volter, serpentiner, m.m., men han kändes verkligen hemsk i munnen. Visst svängde han och så, men jag fick ta ganska mycket i tömmarna. Det enda som egentligen gick bra var övergångarna, det skötte han utmärkt!
Efter ca 20/30minuter slutade vi och då hade situationen inte förändrats.
Han var dock supergo' när vi pysslade i stallet! Stod lös på stallgången och rörde sig inte ur fläcken när jag borstade honom. Allting kan gå åt helvete när man tränar, men när han väl kommer in i stallet är han en ängel. 
 
Nästa gång när vi kör/tömkör, eller vad vi nu gör, hade jag tänkt testa att ha hacket. Provade och ställde in det på honom idag. 
 
Efter att jag gjort klart Lucifer så pysslade jag om Zanta och därefter longerade henne på lilla vallen vid hagen. Hon visade ingen hälta eller tecken på att vara öm. Dock var hon något hängig till en början, men hon piggnade till när hon fick trava i raskt tempo. 
 
Annars har jag inte gjort mycket annat idag, utöver att dricka te och läsa.
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: