Måndag

/ Lucifer
Och så var första skoldagen avklarad. Vi slutade tidigare idag, tack och lov, men imorgon kommer vi gå till fem i halv fyra.

När Olle väl kommit hem från sin kompis gav vi oss ut med hästarna, han red Zanta och jag körde Lucifer. Hästarna var glada och framåt båda två, dock var Zanta något ömfotad. Men så länge de red i dikeskanten var det inga större problem. 
Körde Lucifer på hackamoret och jag tycker att funkar väldigt bra på det faktiskt, han blir känsligare och mer lyhörd. 

Tänkte även att jag skulle slänga in ett gott ord om lillebrorsan som faktiskt hjälp mig en hel del det senaste så; Jag tycker faktiskt att Olle ridit Zanten väldigt bra nu de två senaste dagarna, han är mjuk i både händer och skänklar, även om jag får påminna honom om små detaljer ibland. De verkar komma bättre och bättre överrens!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: