Onsdag

/ Lucifer
Tog in Lucifer i stallet vid tretiden och gjorde i ordning honom. Tänkte att vi skulle ha tränat i paddocken igen för att se om det skulle gått bättre idag, men istället gick vi ut på stubben. Hade honom lös (dock hade han tränset på sig för säkerhetsskull) och till en början var han väldigt posetiv och höll sig intill mig. Jag kunde öka tempot, springa, sakta av, stanna o.s.v. och han hängde med och lyssnade fint. 
Men när vi kom ner till kohagen verkade han helt tappa intresset för mig och det hände flera gånger att han irrade iväg och inte lyssnade på inkallningarna. Fick då hämta honom (han höll sig hela tiden nära dock) och försöka igen. Tillslut orkade jag helt enkelt inte med honom, så jag ledde honom hem, ryktade av och ställde in honom i boxen medan jag var ute med Zanten.
Jag tror vi tar det lite lugnt ett tag framöver, med bara massa pyssel och mys, då jag inte riktigt har motivationen till att träna honom just nu. Han lär inte ha något emot det i alla fall, att bli ompysslad är det inget fel med. 

Körde Zanta med det nya tränset och jag tycker allt hon blev fin i det.
Själva turen gick bra, vi körde om kyrkan och det var behagligt väder, dock var hon något ömfotad på gruset. Galopperade på gräsvägen, men hon orkade inte hålla galoppen hela vägen, så där har vi något att träna på. 
Pysslade om henne i stallet en bra stund sen, och hon var så himla go'.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: