Paddockträning

/ Zantana
Tränade Zanta i paddocken idag, vilket vi inte gjort på år och dar! 
Började med lite Följa John, samt testade lite trick. Varken skrapa, yoga, lägga huvudet på sned eller spansk skritt var några problem. Dock minns jag knappt vad hon kan längre, haha. 
Sedan testade vi något nytt - löslongering. Zanta funkar väldigt bra att longera på lina, men vi har aldrig testat löslongering. Till att börja med gick jag bredvid henne på en liten volt, och försökte succesivt flytta mig närmare hennes bakdel och smacka på henne. Hon förstod vad jag ville ganska snart, dock ville hon gärna gå mot utgången men då var det bara att kalla till sig henne så gick hon på volten igen. Vi varvade mellan olika övningar, och hon var väldigt duktig och lyhörd hela tiden. 

Har även ryktat lillkillen en stund, kört ut ytterligare en kärra skit ur hagen och kört ut mer gammalt hö ur foderboxen.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: