Långtur

/ Zantana
Igår, efter att jag var ute med hästarna, drog jag in till stan och mötte upp med ett par kompisar. Vi gick och köpte godis och därefter hade vi film/myskväll. På något vänster blev det bestämt att några av oss skulle sova över, och så blev det. Det var riktigt mysigt faktiskt.

Kom hem vid halv tio-tiden idag och gick då direkt ut i stallet. Pappa och jag satte upp den nya saltstenshållaren (och saltstenen då), samt hönäten i hagen. 
Därefter blev det en körtur med Zanta. Hon har blivit körd väldigt mycket det senaste, men jag känner att det är bättre att hon får jobba på ordentligt när jag väl är ledig. Sedan får hon gå promenader och paddockträna de dagar då det kanske är lite tajt om tid men hon ändå behöver röra på sig. 
I alla fall så tog vi en längre tur idag och Zanta kändes väldigt pigg. Vi travade faktiskt större delen av turen, men hon verkade inte ett dugg trött efteråt. När vi körde på asfaltsvägen kom mötte vi ett tiotal bilar, en del saktade in och andra bara gasade förbi, men Zanta reagerade inte alls. Duktig tjej!



Postat av: Lovisa Ivarsson

Väldigt mysig blogg och jag ÄLSKAR HEADERN OCH BAKGRUNDEN. Den är inte ens irriterande fast den blinkar så värst. Den är snarare asvacker! Woho!

Svar: Wow, tack!
Alma Nilsson • Zantana • Butterfly S.L.

2013-12-01 @ 19:10:40
http://artoflovisa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: