Tolkningsdebut

/ Lucifer
Det var faktiskt någorlunda väder idag och snön såg ganska lockande ut, så jag och brorsan gjorde iordning Zanta för att tolka. Vi började med att skritta ett par vändor på vallen, han red och jag åkte på miniskidorna bakefter. När hon väl var uppvärm började vi rejsa ordentligt, och oj så kul det var! Lite jobbigt dock, tyckte hon, men hon kämpade på bra. 

När vi skrittat av Zanta var det dags för Lucifers tolkningsdebut. Det var inte alls något märkvärdigt, då han trots att fått släpa en del udda saker efter sig tidigare. Men vi började lite försiktigt trots allt, jag ledde medans Olle klampade efter så gott det gick med skidorna så att Luci skulle få vänja sig vid ljudet. Successivt lade han, med order från mig, mer och med tyngd i "skaklarna" tills Lucifer helt enkelt drog honom. Det hela gick verkligen super, Lucifer var jätteduktig. Vi testade att trava och inte heller det var några problem.
Olle ramlade två gånger, på grund av snödrivor, men det var inte mer än att Luci drog iväg någon meter och sedan stannade och tittade efter honom. Han lugnade sig direkt och fann sig i situationen. 

Bild från när jag och Zanta tolkade tidigt i januari.


Postat av: The one and only

Så duktiga! Skulle aldrig våga tolka efter totte hahahaha

2013-12-17 @ 10:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: