Körtur och paddockträning

/ Lucifer
Det har vart lika varmt idag som igår, om inte varmare.
Inte förrän vid sextiden gav jag mig ut på en körtur med Zanta. Det var fortfarande varmt då och Zanta var lite loj. Det hände inget speciellt, vi utbytte ett par ord med tjejen som äger en av hästarna som går på sommarbete vid kyrkan. 
Zanta var duktig trots värmen (och alla flygfän), vi galopperade större delen av gräsvägen och lilla grusvägen därefter.
 
Några timmar senare tränade jag Lucifer i paddocken. Vi började med att köra lite följa John, vilket han var med på. Därefter började jag prassla och slå (inte på honom såklart) med en stor soppåse. Han var lite misstänksam till en början, men så fort han fått smaka på påsen så var det inga problem. Jag förde mycket oväsen med den, men han var stencool! Kunde prassla med den under magen, mellan både fram och bakben, vid huvudet, o.s.v. Sedan fortsatte vi följa John, samtidigt som jag gick runt och härjade med påsen. 
Vi hoppade även lite, men det var inte populärt hos Herrn. 
Det var ett väldigt mysigt pass, lyssnade på gosig musik samtidigt som vi tränade i månljuset. 
 
 


Postat av: Johanna

måneeeee

2013-07-22 @ 22:31:15
http://scisaac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: