Något för matglad

/ Lucifer
Vid ett någon gång var Olle och jag ute och pysslade om hästarna lite. Vi hade tänkt ge oss ut på en tur, men det var så otroligt varmt att vi (jag) bestämde oss för att vänta till senare. Hästarna fick stå inne och vila, samt äta lite medan vi tittade på varsin film - jag såg The Hole och Olle Bilar. The Hole var faktiskt en relativt bra film, den var definitivt inte dålig.
Vid sextiden någon gång hämtade vi in hästarna (vi hade tagit ut dem när vi sett klart på filmerna) och gjorde dem i ordning. 
Olle fick rida Zanta medan jag tömkörde Lucifer. Allt gick super fram till att vi nådde gräsvägen. Lucifer dök ner i gräset stup i kvarten och ville inte lyssna på mig. Det slutade helt enkelt med att jag fick leda honom. Men när vi väl kom in i skogen fortsatte han att hålla på, trots att det inte ens är högt gräs där. Han var ganska jobbig hela tiden där efter, försökte springa ner i diket och äta med jämna mellanrum. 
För Olle och Zanta verkade det i alla fall gå jättebra!

Imorgon hade jag tänkt se om herrn låter sig tömköras med vagnen på, det blir spännande.


Nu ska jag fortsätta titta på My Bloody Valentine, väldigt bra film faktiskt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: