Tömkörning med Lucifer

/ Lucifer
Jag satte Lucifer framför vagnen idag och så jag ledde honom till hagen. Men sedan när vi väl skulle börja tömköra (med vagnen då), så verkade han inte riktigt vara med på noterna. Jag har mest tömkört i grimman förut, så han är fortfarande lite osäker med bettet. Jag tog då av vagnen och fokuserade på att han skulle lyssna på hjälperna. Jag anser det ganska svårt att vara lätt och stabil i handen när man tömkör, så även jag fick tänka ganska mycket. Lucifer skötte sig jättefint, även om han gärna ville dra mot andra delen av hagen, där Zanta stod. 

Efteråt stod vi och bara mös i stallet en lång stund. Det var länge sedan vi gjorde det sist, och Lucifer verkade verkligen uppskatta uppmärksamheten. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: