Duktiga pållen

/ Lucifer
Jag steg inte upp förrän halv ett idag (hade tänkt gå upp vid halv elva, men så blev det uppenbarlien inte) och kom ut i stallet runt klockan två.
Hästarna stod och halvsov i hagen och de tyckte det var skönt att få komma in i stallet och slippa värmen en stund. 
Lucifer stod så still medan jag ryktade av honom, utan att ens vara fast"bunden".
 
Väl i paddocken började vi med att longera lite, vilket han verkligen inte var pepp på idag. Vi började ganska snart att tömköra och herregud, vad lättlärd han är! Först gick vi bara utmed spåret och sedan testade jag att göra en volt. I början förstod han inte alls, men andra gången vi testade så gick det jättebra, med tanke på att det var andra gången han tömkördes. 
Jag hade ställt in vagnen i paddocken redan innan, för jag tänkte att vi bara skulle titta lite på den, samt se om han kunde backa in mellan skaklarna, vilket inte var några som helst problem. Jag testade då att bara spänna fast vagnen och han reagerade knappt. Sedan så fick han ta ett steg framåt (jag ledde honom) och då började han tycka att det var lite konstigt, men det var fortfarande ingen större reaktion. Han fick ta ett par steg till innan han själv stannade till för att han tyckte att det var konstigt att vagnen följde efter, samt att det blev lite tyngd i selen. När vi kom till kortsidan och skulle svänga blev han ganska fundersam, i och med att skakeln låg mot sidan på honom. Men så fort han förstod att det inte var någon fara traskade han på som ingenting!
Vi gick ett varv i paddocken, med vagnen, och därefter slutade vi. 
Han är så otroligt positiv och villig att lära sig, lillkillen. 
 
Lucifer igår.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: