Envis pålla

/ Lucifer
Idag har jag faktiskt städat mitt rum, otroligt nog. Det har sett kaotiskt här inne flera veckor och jag hade ingen lust att gå ut, så jag tog faktiskt tag i det. DUKTIG ALMA!!! Tog mig en även välförtjänt paus då och då, och kollade på Heroes...
 
Vid sjutiden så var jag, Olle och Zanta ute i paddocken och redo att köra igång ridpasset.
Underlaget var dock fortfarande väldigt tungt att rida i efter regnet, vilket jag tror Zanta ansåg som en bra ursäkt att vägra jobba. Hon var alltså inte särskilt medgörlig, men de lyckades i alla fall skutta över ett hinder ett par gånger, galoppa lite o.s.v. 
 
Sedan tog vi av Zanta tränset och jag hämtade Lucifer, så han och Zanta fick springa lite i paddocken. De sprang på som bara den och verkade tycka det var skoj! När de väl lugnat ner sig sedan så "gick" (Olle red) vi en promenad. Det var riktigt mysigt och båda hästarna skötte sig super!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: