Lucyyy

/ Lucifer
Efter att jag kört Zanta gick jag in och såg ett par avsnitt av Heroes, samt åt mat.
Runt sex-tiden någon gång så gick jag ut och pratade med pappa som stod ute på gårdplanen. Det slutade med att vi satt i traktorn och lyssnade på musik, riktigt mysigt! 
 
Lucifer var i alla fall helt otrolig idag.
Vi började med att longera, vilket han börjar bli riktigt haj på. Han travade t.o.m. på volten idag, även om jag också behövde springa för att han skulle förstå. Men det kommer! 
Vi tränade även på tömkörningen. Han börjar förstå att han ska svänga när man tar i tömmen, vilket han inte gjorde förra gången vi tränade. Vi lyckades faktiskt tömköra ett varv längs långsidan i paddocken! 
Sedan så körde vi slalom! Pappa ska tydligen korta av paddocken, så paddocken är inte hägnad på ena kortsidan utan det är bara själva stolparna som står där, och dem sprang vi slalom emellan. Lucifer tyckte att det var superkul (nog för att han är positiv till iprincip allt, men i alla fall). 
Som avslutning tränade vi lite buga, vilket han börjar bli duktig på! Han går ner helt, även om han reser sig så fort han fått ner benet i marken. 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: