Träning med Satan

/ Lucifer
Var ute och tränade i paddocken med Lucifer för ett tag sedan. Hade tänkt gå en promenad egentligen (stackarn, han lär vara trött på det nu), men föreläsningen på matte-eventet har faktiskt gett mig motivation. Så jag antar att jag får medge, även om jag inte lärde mig något nytt inom matte, så var det kanske inte helt dumt. 
I alla fall, jag tror att detta var ett av våra bästa paddockpass hittills. 
Vi började med att bara gå lite i paddocken, att han skulle följa och så. Vi "spötränade" även lite, alltså att jag ska kunna slå med pisken vid sidan av honom utan att han reagerar samt kunna stryka den längs kroppen på honom, vilket inte var några problem! Lucifer var verkligen på bushumör idag, så fort han hade börjat springa så ville han inte sluta, haha. Han sprang runt och gjorde krumbukter i flera minuter! 
När han väl lugnat ner sig så testade vi att han skulle flytta för lätta tryck, m.m. Bakdelsvändning är han väldigt bra på, jag behöver bara vicka på fingret och visa honom. Att backa har han fortfarande inte riktigt förstått kommandot för, men vi jobbar på det. 
 
I slutet tog jag fram en tom, stor sopsäck som jag la på marken i paddocken. Han fick nosa och känna på den (och med känna, så menar jag att han nästan åt upp den), och därefter tränade vi lite på att gå över. Han tyckte det var väldigt läskigt till en början och han var aldrig riktigt bekväm när han tillslut klev på den och gick över. Därefter så började jag stryka den längs kroppen på honom, vilket vi har gjort förut så han tyckte inte det var särskilt konstigt. Det var däremot mer läskigt när jag började prassla och hålla på med den, men han lugnade sig snabbt. 
Men när jag prasslade under magen på honom blev han irriterad/lite skrämd och kickade, och är det inte min vanliga otur som slår till igen, jag lyckades bli träffad på benet, haha. Men det var ingen fara, utan vi fortsatte, fast försiktigare. När jag kunde prassla med soppåsen under magen på honom, samt emellan bakbenen (vilket han inte heller tyckte om) så avslutade vi.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: