Pigga pållar

/ Lucifer
Runt elva var jag och pappa inne på Granngården (där de förövrigt hade besök av Billingebygdens Kattklubb, i och med att det är kattens dag idag). Jag fick med mig ett par benreflexer, tygelreflexer, ett reflexländtäcke och en saltsten hem. Har en känsla av att vi kommer synas nu till vintern i alla fall. 
 
Vi invigde ländtäcket, samt tygel(töm, i detta fall)reflexerna när vi senare red/körde ut. Olle red Zanta och jag körde Lucifer. Hästarna var riktigt pigga och ville verkligen springa. Lucifer var något jobbig, kickade och höll på då och då. Till och från struntade han i tygeltagen och gick emot bettet. Aja, utöver det skötte han sig helt okej., och det verkade gå bra även för Olle och Zanta. Vi höll ett rätt bra tempo hela turen, så hästarna var ordentligt svettiga efteråt. 

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: