Produktiv

/ Lucifer
Jag har börjat städa iordning i sadelkammaren samt vid diskbänken i stallet, mockat vindskyddet och vart ute med båda hästarna. Följde alltså schemat helt och hållet idag, applåder!

Det blev alltså körning på vallen för Zantas del. Hon blir alltid så pigg när vi kör där så idag lade jag fokus på att hålla ett lugnt tempo. Fick hålla in henne nästan hela tiden för att hon inte skulle gå upp i trav. Vet faktiskt inte varför hon alltid är överpigg när vi kör just där? I alla fall så testade vi lb:1-programmet i skritt, vilket gick bra utöver faktumet att hon hela tiden ville öka. Vi gick därefter ut på grusvägen och hon fick springa av sig lite på den långa raksträckan innan vi fortsatte igen. Det gick lite bättre efter att hon fått springa, hon var inte riktigt lika pigg även om hon fortfarande var väldigt framåt. Körde lite tempoväxlingar, skrittade igenom programmet en gång till och sen skrittade vi av. 
 
Lucifer och jag tränade därefter i paddocken. Idag riktade vi in oss på longeringen, som vi inte hållt på med sen tidigare i somras. När vi har busat löst i paddocken tidigare har han alltid försökt undvika att springa höger varv, så jag tänkte att vi skulle träna lite på det. Sagt och gjort, han pinnade på jätteduktigt i båda varven. Dock tycker han att det är otroligt tråkigt, trots att jag verkligen försöker växla både gångarter, tempo och varv väldigt ofta. Steget behöver vi inte prata om heller, haha. I mellanåt körde vi lite "Följa John" och han var väldigt uppmärksam och lyhörd hela tiden. I helhet tycker jag att det var ett väldigt bra pass, och Luci skötte sig suveränt. 
 
Blöt Luci efter dagens pass.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: