Ingen apokalyps

/ Lucifer
Det stod lastträning på Luci's schema idag, så jag gick ut i stallet beredd att dra igång apokalypsen och vi kan ju säga att han förvånade mig. Redan från att jag hämtade honom i hagen var han världens ängel. Stod precis blixtstilla i stallgången, ouppbunden, medan jag gjorde honom iordning. 

Vi började med att han fick kolla in transporten, lukta och smaka på den. Han var misstänksam till en början, men bara jag visade honom att den inte skulle attackera så satte han hovarna på rampen. Han fick beröm och så försökte jag få honom att ta ett steg till, o.s.v. Han backade av rampen en gång (innan vi hade kommit in i transporten), men det hade jag räknat med. Han var väldigt lugn hela tiden dessutom, vilket förmodligen var det bästa av allt. 
Han stod jättesnällt där inne och jag kunde binda upp honom utan problem. Dock tyckte han att det var jättejobbigt att backa ut, han backar så snett att bakbenen hamnar utanför rampen. Vi får fortsätta jobba med detta!
Vi gick en kortare promenad som avslutning, och han var jättemysig. 

Därefter fick Zanta komma ut på en körtur. Vi körde förbi Skofteby och det var ingen särskilt händelserik tur. Vi höll ett ganska högt tempo större delen av turen och tanten pinnade på som bara den.

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: