Satan (fri tolkning)

/ Lucifer
Har vart väldigt trött idag, slutade skolan sent.
Drog mig ut runt sex någon gång, med kameran i handen. Gjorde iordning Lucifer, som stod så snällt och verkade tycka det var väldigt skönt att bli ryktad. Placerade honom därefter på vägen utanför stallet och knäppte ett par bilder. Han hade dock inga planer på att stå stilla, utan ville hellre ner i dikeskanten och käka. 
I alla fall så skulle vi träna lite i paddocken därefter, och det gick skit, rent ut sagt. Han ville inte lyssna på mig och jag blir så frustrerad att jag inte riktigt vet vad jag ska göra. Till och från gick det väl någorlunda, men vi slutade ganska snart eftersom jag helt enkelt inte orkade med honom, eller mig själv heller för den delen. Jag vet att det är mitt fel att han inte lyssnar, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga i stunden.
 
Gjorde därefter samma sak med Zanta, fotade henne en stund på vägen (hon var något bättre på att stå stilla) och därefter tränade vi i paddocken. Då och då var även Zanta ganska ovillig, men vi kunde jobba oss tillbaka hela tiden. Jag tror det beror på att jag verkligen litar på henne och vet hur hon reagerar på olika signaler. Lucifer däremot vågar jag inte "testa" på samma sätt med, utan håller tillbaka och allting blir fel. Jag måste försöka släppa efter på allting, våga tillåta oss båda felsteg och tänka framåt istället.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: