Se upp för traktorn

/ Lucifer
Var ute vid elva och körde Zanten idag. Drog två osäkra kort ur högen; det bettlösa tränset och så körde vi dessutom på vägen traktorerna går på som attan nu. 
Det var väldigt länge sedan jag körde Zanta bettlöst, och minns jag inte fel har vi bara gjort det ett par få gånger dessutom. Så jag var alltså lite orolig för att hon skulle dra iväg eller liknande, men vi klarade oss hem helskinnade. 
Hon skötte sig som en ängel större delen av turen, lyssnade fint på röstkommandon och jag behövde inte heller ta alls mycket i tömmen. Det var bara när vi kom till uppförsbacken som hon satte av i all världens galopp och blev helt ostoppbar (vilket brukar vara detsamma även med bett), men hon lugnade sig så snart vi var bortanför backen. 

Luci verkade trött idag, han låg t.o.m. ned i hagen när jag skulle hämta honom. Därför gick vi en lugn promenad i skogen, vilket han verkade uppskatta. 

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: