Uppe på hästryggen igen

/ Ridning
Det var över ett år sedan jag red ordentligt sist, kan ni förstå vilken ridabstinens jag haft? Igår hade i alla fall pappa pratat med sin kompis, som har travhästar samt ett inackorderingsstall, och det blev bestämt att jag skulle få komma och rida. 
 
Blev väckt vid halv åtta idag (vilket jag inte var särskilt glad över), då pappa praktiskt taget drog mig upp ur sängen. 
Vid tio var vi på plats i stallet och jag blev visad runt lite snabbt innan vi gick och hämtade hästarna. Blev tilldelad underbara Wilma, och trots att jag inte ridit på evigheter hittade jag knapparna ganska fort och det såg förhoppningsvis inte alltför hemskt ut. Wilma var ofantligt snäll och brydde sig inte alls om att jag var lite rostig i min ridning. Kan säga att det kändes i benen när vi travade en lång sträcka! 
I helhet var det en jättemysig tur och jag är både glad och tacksam över att ha fått stilla min ridabstinens, haha. 

Sockersöta Wilma.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: