Arbetshästen

/ Zantana
 Började med att tömköra Zanta i paddocken idag. Ställde ut lite slalom och bommarna som vi använde igår låg kvar på banan, så de använde vi. Hon tyckte slalomen var jättekul, spetsade öronen och svängde nästan självmant emellan. Skrittade även LB1-programmet, och även om hon inte riktigt var på hugget idag så tycker jag att hon gjorde bra ifrån sig. Vi jobbade även en del på volten, med övergångar m.m.
Tömkörde inte sådär jättelänge, så istället plockade jag undan alla redskap, drog fram den lilla harven och spände för Zanta. Det gick super även idag, hon går som född framför den, min lilla arbetshäst.
 
På kvällen stängslade pappa och jag, dock blev vi inte klara så vi får fortsätta imorgon. Måste även komma ihåg att köpa en ny munkorg till Zanta innan vi släpper över dem på nya betet, då hon fått hemska skav av den gamla. 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: