Kompisar, körning och traktorförning

/ Kompisar
I söndags åkte jag återgen in till stan vid fyratiden, men väl där blev teatermötet inställt. Gick då istället till Margretelund och mötte upp med Lovisa och Maja. Vi hade picknick i spöregnet, satt med varsina paraplyn och hade det mysigt. Var sedan hos Maja större delen av kvällen.
 
Igår började det åska precis när jag hade tänkt ut med hästarna, så det sket ju sig. Åkte i alla fall till Clara senare och sov där, i sällskap av Maja och Lovisa. Blev väl inte så värst mycket sovande dock, men det är ju sommarlov!
 
Mamma åkte från stan vid halv tio, så då blev jag tvungen att masa mig upp ur den svettiga sängen. Väl hemma åt jag frukost och sedan spände jag Zanta för vagnen. Vi körde på vallen och hon kändes så mycket lugnare och mer sammarbetsvillig än brukar vara! Vi värmde upp genom att skritta igenom LB1-programmet och därefter körde vi tempoväxlingar. Som sagt var hon mer lyhörd än vanligt idag, trots att hon helst vill köra järnet hela tiden. Hon lyssnade jättefint på ökningarna i alla fall, haha.
Hon fick springa av sig en vända på vägen innan vi körde igenom programmet i dess rätta gångarter. Dock skippade vi galoppen, eftersom hon inte känns tillräckligt stark/stabil för att kunna hålla den på volt. Dessutom tar ju skaklarna emot och gör det svårare för henne.

Var även ute och körde traktor drygt en timme nu på kvällen. Hade potatisupptagaren påkopplad och körde i 0.3km/h, det gick ju sådär lagom långsamt. Snigelfart.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: