Körtur och promenad

/ Lucifer
Zanta fick komma ut på en körtur idag, den här gången på vägen. Vi har ju hållit oss undan grusvägarna ett tag då både hon och Luci varit ömma, men idag verkade det inte vara några problem. Körde en stor del av sträckan på asfaltsväg dessutom. Zanta var pigg och framåt i alla fall! 
 
Nu på kvällen gick jag en promenad med båda hästarna. Luci, som fått stå ett par dagar, var till en början väldigt pigg och otålig. Nafsades och bet i grimskaftet gjorde han också den rackarn. 
Zanta däremot bara lufsade på, skönt att åtminstone en av dem är lätthanterlig ibland, haha. 
Mot slutet blev dock Luci hemskt seg och jag fick nästan släpa honom efter mig, jag vet inte varför? Förhoppningsvis beror det bara på att han fortfarande är lite öm. Tur att hovis kommer imorgon!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: