Ridning x2

/ Lucifer
Mina har varit här och hjälpt mig med hästarna idag.
Hästarna har blivit väldigt ömma i hovarna (hovis kommer nästa fredag) så vi höll oss i paddocken idag. Först ut var Zanta och hon fick gå ett barbackapass. Hon tyckte förmodligen det var skönt att slippa sadeln. Men sedan tycker hon ju att det är väldigt tråkigt i paddocken och jag är medveten om att hon inte är den ultimata ridhästen p.g.a. hennes olust till ridningen i allmänhet. Men jag tycker hon kämpade på bra i alla fall, även om hon var seg som sirap till och från. Det blev lite småskutt över ett lågt hinder, slalom mellan hinkar och cavaletti. 
 
Därefter stod Lucifer på tur och han var överlycklig över att bli riden. Som uppvärmning gick vi en sväng på vallen. Körde samma saker med Lucifer som med Zanta, småskutt, slalom, cavaletti. Mycket tempoväxlingar, halter och lite volter. Luci är fortfarande lite vingling så det är något som vi behöver träna på. Både han och Mina var jätteduktiga och jobbade så fint tillsammans!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: