Träning i paddocken x2

/ Lucifer
Det har varit dödsvarmt idag, så jag ville inte ut med hästarna i den hettan. Gick ut senare framåt kvällen istället och jag tror hästarna var tacksamma över det. 
Började med Lucifer, som återigen åkte på ett pass i paddocken. Började med att köra Följa John och Luci var ganska loj. Hade tagit fram en presenning som vi tränade en del med, det var inga problem att stå eller gå på den! Kunde till och med lägga den över honom, dra den längs halsen över hans huvud, m.m. Han var så cool hela tiden och brydde sig inte alls.
Red honom därefter med bara halsring en stund och han lyssnade mycket bättre idag! Han börjar förstå hjälperna och gör sitt bästa.
Tränade även lite på bugan, bakdelsvändningar (från marken dock) och började även testa lite löslongering. Han har inte alls fattat grejen med det utan vill antingen in till mig eller ut på spåret. Får fortsätta träna på det!
 
Därefter stod Zanta på tur och idag var det harvning i paddocken som gällde. Hade två tunga tyngder på den lilla harven så hon fick ta i ordentligt. Hon var verkligen jätteduktig och kämpade på. Dessutom var hon väldigt positiv till arbetet, så det var ju kul. 
Stod länge och kliade på henne i hagen sedan och det var uppskattat. Läppen fladdrade som bara den, haha. Älskade tjejen. 
 
 


Postat av: Olivia

sv. tycker jag med :(

2014-07-10 @ 22:11:23
http://oliiviiagustavsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: