Tyst i huset

/ Zantana

Satt på tåget nästan hela dagen igår och väl hemma var både jag och Matilda helt slut. Tågresan gick bra i alla fall, vi kom hem välbehållna.

 

Runt ettiden kom Matildas föräldrar och de satte kurs mot Göteborg, så det har känts ovanligt tyst här hemma. Det var olidligt varmt ute så det var ingen idé att försöka ut med hästarna, då vi troligtvis skulle dött av värmeslag. Istället har jag sysselsatt mig med att läsa första boken i A Song Of Ice And Fire- A Game of Thrones.

 

Mot kvällen, när värmen började avta, begav jag mig ut på en körtur med Zanta. Hon var väldigt pigg och glad och verkade tycka det var skönt att komma ut efter en veckas vila. Dock var hon aningen öm i hovarna och ville inte gärna springa på gruset. Däremot satte hon av i världens fart på gräsvägen!
Vi tog en sväng förbi farmor, där Zanta fick gå lös och beta medan jag åt kvällsmat, samt glass.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: