Paddockpass med duktig häst

/ Lucifer
 Pappa har ÄNTLIGEN harvat i paddocken så att det går att vistas där! Lucifer och jag var ju självklart tvungna att inviga den, så det gjorde vi.
Började med att köra lite "Följa John" och han var uppmärksam och lyssnade. Vi testade även att buga och jag tror aldrig jag har sett en häst gå ner i buga så lätt! Han var superduktig, med andra ord.  
Sedan fick han springa på egen hand i paddocken, och oj så glad han blev! Sparkade backut och satte fart ordentligt, varv efter varv. När jag märkte att han blev trött satte jag mig på huk och han saktade genast av och kom travandes mot mig. 
Jag har även ridit Lucifer en stund idag. Satt upp utan utrustning och tänkte väl mest se hur han reagerade, och det var inga problem! Han fick till en början gå som han ville, men när jag sedan försökte styra med vikten lyssnade inte ett dugg. Det beror dock troligtvis på att han inte förstod vad jag menade, så det är förståeligt. Tog då ett grimskaft och knöt ihop det till en provisorisk halsring, och försökte få honom att förstå vad jag ville med hjälp av den. Han lyssnade till viss del när jag svängde med halsringen och det är inte buhu. Bara vi fortsätter träna så kommer det funka super sen. 
Måste säga att han var jätteduktig som verkligen försökte göra rätt för sig hela tiden! 
 
Fina killen. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: