Pigg ponny

/ Lucifer
Idag blev det körning på vallen för Zantas del. Det var ett bra tag sedan vi körde och tränade där sist och hon verkade tycka det var kul, för hon taggade till ordentligt. När vi värmt upp skrittade vi LB:1-programmet och det var knappt så jag kunde hålla henne, då hon hela tiden ville öka. Började sedan fokusera på övergångar, att hon skulle vara känslig och lyssna på röstkommandon. Det gick väl sådär, Zanta ville bara springa! Det gick bättre efter ett tag, men jag bestämde mig för att låta henne springa av sig på vägen. Vi tog alltså någon kilometer galopp/trav och sedan gav vi oss på programmet igen, den här gången i dess rätta gångarter. Hon var fortfarande väldigt pigg, men enklare att hålla. Galoppvolterna var jobbiga för henne, dels för att hon inte riktigt är tillräckligt stark för att galoppera på annat än rakt spår och för att vagnens skaklar är i vägen. Vi får träna på detta i framtiden! Vi jobbade återigen lite med övergångar och den här gången gick det bättre. 
Vi skrittade av på vägen sedan.
 
Senare på kvällen gick jag en promenad med båda hästarna och det var så mysigt! Vädret var fint och hästarna var så duktiga.
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: