Alma blir (inte) mjölkbonde

/ Zantana
Idag klev jag upp ur sängen flera timmar tidigare än nödvändigt. Suck. Hade planerat att åka ner till en kobonde och kolla hur allt fungerar, eftersom att vi senare skulle sköta mjölkningen på kvällen. Pappa har jobbat en del där tidigare, så han hade koll i alla fall (något inte jag hade). Detta blev dock fördröjt och vi åkte inte förrän tidigt på eftermiddagen... 
Senare tog Zanta och jag en promenad ner till grillplatsen vid Lidan, och jag tror vi båda tyckte det var skönt med en lugnare tur. Det är himla fint där nere nu dessutom, så vi stannade och filosoferade där ett tag innan vi knallade hem igen. 
På kvällen sedan var det dags för mjölkningen. Det tog säkert en halvtimme bara att få in korna i ladan, och själva mjölkningen tog säkert en timme det med. Jag har även för första gången i mitt liv testat att mjölka för hand! Det var läskigt och obehagligt, men jag är stolt över att jag gjort det, haha. 
Sedan skulle korna ut igen och det skulle mockas, m.m. Sammanlagt var vi där i ca tre timmar. 
Är helt förundrad över att han (bonden) klarar att sköta allting själv, varje morgon och kväll... Uh, jag ska inte bli mjölkbonde i alla fall! 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: