Besök

/ Lucifer
Idag har vi haft besök av 8åriga Mina (tror det var namnet i alla fall), som varit med och både ridit och kört hästarna. 
Jag hade faktiskt bävat lite inför detta, då jag inte är störtförtjust i barn. Men denna oro var helt i onödan, Mina var jättetrevlig och lyssnade på vad jag sa. 
Till att börja med åkte hon med mig i vagnen bakom Luci, medan Zanta gick på släp. Hon fick även testa att köra, vilket gick super! Därefter hoppade hon upp på Zanta och red. Jag var nästan förundrad över hur pass duktig hon var på att rida, t.o.m. Zanta gillade henne. Det var inget fläng eller bankade i sidorna här inte, hon höll händerna stilla och skänklade mjukt. Sedan är ju Zanta som hon är, till och från vägrade hon att gå upp i trav och då blir det bara värre om man skänklar. Men hon hanterade det jättebra, blev inte sur eller hårdhänt som många blir. 
Vi red inte jättelångt i och med att det var första gången och jag ville få bekanta mig lite med Mina och se hur pass hon kunde hantera Zanta (som förövrigt inte är den lättaste hästen). 
Som avslutning blev det lite barbackaridning i paddocken!

Senare frampå eftermiddagen fick jag hästabstinens, så jag gjorde iordning Zanta och vi var ute och lullade runt i skogen i två timmar. Det var helt underbart, både kropp och själ behövde det. 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: