Galoppetti

/ Ridning
Vid tio var jag på plats i stallet för att göra iordning Maidie (nu, efter två inlägg, tror jag även att jag stavar hennes namn rätt). Tillsammans med Marianne och Wilmas ägare begav vi oss ut i skogen. Maidie var pigg och ville inte alltid lyssna. Hon ville inte höra av okomplicerade övergångar eller halter, men så länge vi höll oss bakom antingen Safety (Mariannes häst) eller Wilma så gick det bra.
Vi galopperade även! Marianne och Safety började galoppera, så vi hängde på. Till att börja med gjorde hon ett gäng bocksprång, men sedan rullade det på och gick jättebra. Vad jag har förstått har hon aldrig galopperat under ryttare tidigare, så det var ju lite kul.
Maidie är trots allt bara fem/sex år dock, så det där med bocksprången och att hon inte alltid vill lyssna är ju förståeligt. 

Väl hemma igen så fick Zanta komma ut en sväng. Hade planerat en längre tur, men i och med att det tydligen var fotbollsträning på Bronäsvallen så ville jag inte köra förbi där och kunde därför inte ta den planerade turen. Istället fortsatte vi in i skogen och svängde sedan in på en annan väg, så vi utökade turen med ett par kilometer åtminstone. Zanta skötte sig super hela turen, var pigg och framåt! 
Satt även och myste med henne i hagen efteråt, fina tjejen. 
 
 
Slänger in en gammal bild på Maidie också, för att hon är så fin.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: