Körtur och födelsedagsfirande

/ Lucifer
Jag lyckades försova mig och vaknade inte förrän vid tolvtiden idag, så jag skyndade mig ut i stallet för att göra iordning och köra Luci. Det var en tag sedan vi körde senast och han verkade tycka det var kul att få komma ut igen!
Vi körde om en kohage, vilket var otroligt läskigt enligt Luci. Tack och lov sprang kossorna iväg, så vi kunde passera utan några missöden. Direkt därefter kom vi fram till hästhagen, och hästarna där var ganska uppstressade över Lucifers närvaro. Men vi tog oss förbi helskinnade även där. 
Det blev mycket trav, och lillkillen hade inget emot det. Han travade glatt på! Väl hemma var han rejält svettig, både på grund av ansträngningen och värmen, så jag spolade honom där han var som svettigast. Han reagerade knappt alls och var jätteduktig. 
 
Vid sjutiden var jag på plats hos Lovisa, vars födelsedag vi firade i efterskott.

Halvblöt pålle i hagen...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: