Två avramlingar

/ Lucifer
Vid tio var Mina här och någon halvtimme senare var vi påväg ut med hästarna, hon på Lucifer och jag i vagnen bakom Zanta. Fick önskemål om att rida i skogen och varför inte. 
Både Lucifer och Zanta blev dock väldigt pigga, nästintill hetsiga, så fort vi kom dit. När Zanta sedan satte av i trav och försvann ur Luci's åsyn, blev han halvt galen och lade av en serie bocksprång. Mina satt kvar bra länge och jag kan tänka mig att det inte var det lättaste. Men när Luci väl kommit ikapp mig och Zanta gjorde han en tvärnit och sparkade backut, så Mina for över halsen på honom. Hon blev förmodligen rädd, inte för att hon visade det men det är fullt förståeligt. Hon åkte med mig på vagnen efter "olyckan", så Luci fick gå på släp resten av vägen hem.

Därefter var det dags för mig att bege mig till andra stallet. Red Lucky idag, med sällskap av Ella och Cappi. Det blev återigen en ganska kort tur, med tanke på att Cappi fortfarande är under igångsättning.
Lucky var snäll mot mig i alla fall, en ängel jämfört med Maidie, haha. På hemvägen blev han dock rätt för något och gjorde ett skutt åt sidan, som jag inte var förberedd på, och jag flög av. Måste dock påpeka att det troligtvis var den snyggaste avramlingen jag någonsin gjort. Ingen skada skedd, jag satt upp igen och vi skrattade åt det hela!
 



Postat av: johanna

Har likadan grimma till Idun omg

2014-06-07 @ 13:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: